Monday, March 8, 2010

Telor Pindang...

Sapa pernah makan telur pinang.....angkat tangan.....telor yang banyak dilihat di Johor.....kat PD ni tak nampak pulak kan.......telor ni dikatakan telor yang berkhasiat kerana telah direbus dengan rempah2 herba yang dikatakan baik untuk kesihatan......orang lah kata.....betul ke tak betul tak pastilah pulak.....

Masa den dok kat Johor dulu rajin gak den membelasah telor ni......baru2 ni den berkesempatan mengimbas kembali rasa telur pinang ni.....tak de rasa perbezaan yang significant dengan rasa telur biasa....he...he....tapi uniknya kulit dia lah warna coklat......dan telur di dalam pun warna coklat2 sikit.....den makan telur ni dicampur dengan soto....pergh memang sodap..... tapi janganlah makan banyak2 ....kang kentut wangi semerbak lah pulok....

Telur yang berwarna coklat.....ada gak den dengar kes tipu2 buat telur pindang tapi guna pewarna.......so cari yang ori ye....


Cuba tengok warna telur tu.....coklat lembut......cuba pulak tengok kuah soto tu.....coklat gak kan....cuba kesat pulak air liur tu....he...he....

2 comments:

ahliacikgukhairul said...

ko ni.. buat aku terliur je tau..

Bidarabiru said...

lah ko kan orang johor tak kan tak geti buat kot....tapi kalau ko terliur sangat....ko rebus je telur taruk kicap sikit dalam air rebusan telur tu...ok lah jugak dari tak de....