Sunday, March 21, 2010

Bercuti....balik kg

Bila student cuti semester.....inilah masa terbaik untuk weols apply cuti......walaupun kerja berlambak tapi cuti tetap kena ambil.....dan kebetulan pula cuti semester pelajar kali ni sama dengan cuti sekolah....so lagi lah tak de masalah nak ambik cuti.....den ambik cuti 4 hari bermula hari selasa lalu....cuti bersungguh2.....biasanya bila ambik cuti lama ni.... tak ke mana sangat melainkan balik Perlis rumah mertua den........bila cuti sekolah je.....mertua den dah calling2.....ayat wajib.....takkan lah hangpa tak cuti.....ni lah salah satu kesan dari skim DH ni.....bukan weols aje yang terasa kesannya tapi mertua den jugak dapat bahangnya......sebab apa???

Dulu masa cuti semester....weols boleh lepak berminggu2 kat Perlis......makan tanggung.....uuhuk cangkung....tapi sekarang paling lama pun boleh lepak kat Perlis empat lima hari je.....manalah mertua den tak terasa.....walaupun weols dah terangkan beberapa kali tapi faham2 je lah orang tua kan.......nak berlama2 dengan menantu mithali dia......he...he....kalau lah mertua den tahu kesan DH macam ni....mesti dulu dia tak kasik weols sign skim DH ni kan.......ko rasa cam mana....

Den yang suka kehidupan kampung...... memang tak jemu duduk di Perlis.....tang makan tok sah cakap lah......mulut sentiasa aje mengunyah.....memang boleh obesiti lah kalau duduk kat Perlis ni......he...he.....

Bila nak balik PD.....bermacam2 benda mertua den bagi....barang wajib....belacan, asam jawa, ikan kering dan ikan pekasam. Sedangkan masa weols balik Perlis....ada bawa apa....haram....


Buah pelam ni pulak....weols kait sendiri......sampai licin ko weols kerja kan......den nak buat jeruk mangga....perkara wajib setiap kali balik dari Perlis.....

Bekalan makan di tengah jalan pun ada....donat dan bihun gula favorite Lip Lap.....

Soalan wajib yang mertua den tanya pada abeshuk.....mengkala nak balik lagi....setelah ditranslatekan maksudnya bila nak balik lagi.....he...he.....

1 comment:

pkksabah said...

bilo anak domam/sokit dan bilo anak dah skolah..baru den raso cuti dlm skim DH ni berbaloi..Lain-lain den tak kuaso nak ngomen