Saturday, June 19, 2010

Gua yang Kelam

Selepas balik dari rumah Pengantin weols meneruskan perjalanan ke Gua Kelam......rasa2 ni kali ke 2 den sampai di sini....ingat hati nak naik keretapi dalam gua kelam tu....tapi rosak lah pulak.....terpaksalah menapak dalam tu.....sejuk ye kat dalam tu cam ada air cond je..... Masuk kena bayar RM1.....den menapak naik jambatan yang agak goyang2......cuak jugak mula2....Lip Lap pulak rengek2 takut.....rasa macam nak jatuh......tapi atas motivasi yang di berikan oleh abeshuk Lip Lap berjaya pergi dan balik melalui jalan yang sama....

Ahhh....memang exercise betulah kali ni....den rasa betis den dah sakit2 dah......maklumlah jalan tak berhenti2.....lepas tu pulak last destination adalah ke Padang Besar......masa tu bateri den dah agak weak.....kebetulan pulak sebaik saja sampai kat sana hujan turun siap lengkap dengan guruh dan kilat lagi.....so mood shopping pun tak berapa ada......tapi dalam pada itu sempat gak merembat blouse sehelai dan baju untuk Lip Lap....lain2 tu beli jajan2 jelah....

Den pergi dulu kalau tak silap den tahun 1998.....sekarang ni dah lain dah.....lebih cantik dan kedebom....

Kelam memang lah kelam tapi dah ada lampu yang banyak.......masuk2 je gua tu ada bau yang sama bila masuk kat opis JP....bau apa.....bau tahi kelawar lah.....


Kat last destinasi Gua Kelam tu ada tempat2 untuk berehat......siap ada tempat untuk baca pantun lagi.....


Berehat sebelum berpatah balik ke pangkal jalan......cuba tengok muka Lip Lap yang masam mencuka....kerana takut nak kena lalu jambatan yang goyang sikit2 tu....

Kat luar Gua Kelam ada tempat untuk berendam....ramai gak orang mandi....air dia tentu sejuk kan......iyelah air dari Gua.....

No comments: