Sunday, May 8, 2011

Ke Kelantan kita....

Lama jugak lah dah tak ke Kelantan....walaupun saban bulan ada planning nak ke sana jenjalan tapi tak kesampaian juga. Kebetulan pulak kali ni ada course kat Kelantan so weols pun pergilah ke sana bersama2 bawa geng lagi. Lip Lap pun diangkut sekali....yelah jauh kan.....nak tinggalkan dia dengan pengasuh pun hati tak senang.

Sebelum ke Kelantan weols balik dulu ke Perlis untuk ambil mertua den sekali buat berkawan ngan Lip Lap nanti.....he..he.....so perjalanan yang agak memenatkan....ke hulu kehilir....ala macam tak biasa pulak kan.

Oleh kerana jadual course tu pelik sikit start tengah hari.....dah kena ada benda nak kena buat...so weols bertolak awal sehari stay kat Wakaf Che Yeh.....semalam sebelum berangkat ke hotel sebenarnya.

Malam itu kurang sikit boleh tidur sebabnya kat situ rupa2nya tempat perniagaan yang terkenal dijalankan sehingga pagi...bising dah......den pula jalan ala2 aje......tak berapa ada mood pun nak shopping2.....kalau setakat kain dan tudung....kat situ memang berlambak lah........


Weols berjalan2 di sekitar Wakaf Che Yeh nak tengok orang berniaga......



Abeshuk lebih berminat melihat suasana orang berniaga dari bershopping...




Lip Lap pun join sama.....Lip Lap try juga cakap kelantan......dia kata Kelante apa kono nyo......itu bukan cakap Kelantan dah.....itu cakap orang nogori


Muka2 orang dah kepenatan berjalan......


Lip Lap yang gembira mengekor weols......


No comments: