Friday, February 18, 2011

Bila mak sakit....

Dah beberapa hari mak sakit......start dari dari petang rabu masuk Hospital Kem Terendak mudian dalam pukul 5.30 ambulan bawa mak ke Hospital Melaka pulak berikutan tiada doktor pakar di Hospital Kem Terendak.

Mak di masukkan dalam wad kecemasan.....kebetulan masa tu den oustation kat PD......so lepas dapat berita terus pergi hospital Melaka.....sampai awal malam tapi boleh masuk tengok mak den.....tapi kena sorang2 lah ye.....Keadaan emak masa tu adalah tidak memuaskan.

Tengah malam tu terus balik PD siap2kan kerja kat tempat oustation......selepas tu den telah balik semula ke Melaka sehingga hari ini.....berumahtangga di sepital......tambahan mak telah dimasukkan ke ICU. Nak masuk tengok adalah susah sikit espcially kalau bukan waktu melawat.....iyelah masa waktu melawat pun boleh masuk 2 orang aje.....so cuba bayangkan kalau ada saudara mara yang datang mestilah kena bagi tetamu dulu masukkan so weols boleh masuk last kopek ajelah.

Letih jugak dok kat sepital ni melangut aje......oleh kerana seorang aje yang diberi untuk jaga.....so weols ambil keputusan melepak kat Hotel Straits Meridian......dekat je ngan sepital.....weols jalan kaki aje......bila time melawat baru pergi......sapa2 adik beradik nak berehat ke mandi ke leh le lepak kat sini.

Alhamdulliah hari ini kesihatan mak semakin baik.....dan boleh bernafas dan tak perlukan oksigen untuk penafasan. Moga2 mak kuat dan tabah menghadapi dugaan ini. Kesian betul tengok mak.....naik bengkak tangan mak dicucuk2nya untuk ambil darah......ngeri bila tengok. Doakan ye mak den cepat sembuh......hah apa lagi angkatlah tangan minta doa......Amin.



Barisan adik beradik yang melangut kat sepital......kejap2 usha kat guard nak tengok mak....kejap je....kejap je.......nasib baik dapat.....kalau nasib tak baik......dok balik je lah.....


Bertinggung ko tunggu giliran.......bagi laluan kat sanak saudara dulu.............

Ko ingat senang nak masuk....mak guard ni punya lah garang.......sekali dia jeling....fuh....nasib baik mak guard yang duty waktu malam adalah baik.......amat mengerti......


Mak masa kat wad kecemasan......bernafas agak kencang masa ni......

Ni masa nak buat CT scan.....cek samada ada bliding dalam otak.....takut2 kena stroke....


Ni di waktu pagi.....masih lagi pasang oksigen.....tengahari dan petang dah tak pakai oksigen lagi.....dah mula berperangai seperti selalu.....
Actually bila ditanya mak sakit apa.....susah jugak nak cakap apa.....cakap sakit tua aje lah.....ari tu doktor kata keadaan masih tidak memuaskan.....jantung.....paru2.....penafasan masih lemah. Hari ini walaupun dah nampak perubahan yang lebih baik tetapi masih dalam pemerhatian doktor.


2 comments:

zaida said...

olor...mesti sedey kan...sy doakan mak kak jem sihat spt sedia kala....aminnnn

Bidarabiru said...

kadang2 rasa tak sanggup nak tengok....sedih....kesian...rasa tersiksa......macam mana lah kalau kita dah tua nanti ye......